UG Zbójno

Wyszukiwarka

Wybór pory dnia (wersja graficzna strony)

Rotator zdjęć

Imieniny i data

Imieniny obchodzą: Seweryna, Elżbiety
Dzisiaj jest: 19.11.2025

Ważne aktualności

Treść strony


Z A W I A D O M I E N I E 

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2025 r. poz. 1153 z późn. zm.) zwołuję XIX Sesję Rady Gminy Zbójno na dzień 27 listopada 2025 roku o godz. 1500 w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Zbójnie.

 


INFORMACJA

dot. Bonu ciepłowniczego

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zbójnie w związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi bonu ciepłowniczego informuje, iż bon niniejszy przysługuje gospodarstwom domowym korzystającym z ciepła z systemu ciepłowniczego dostarczanego przez przedsiębiorstwo energetyczne.

Jednym z kluczowych kryteriów jest przedstawienie zaświadczenia ze spółdzielni, od wspólnoty mieszkaniowej lub innych podmiotów zobowiązanych do zapewnienia dostaw ciepła do lokalu, gdzie znajduje się gospodarstwo domowe potwierdzające fakt korzystania z ciepła dostarczanego przez system ciepłowniczy na potrzeby ogrzewania przez przedsiębiorstwo energetyczne właściwe dla gospodarstwa domowego.

Jeśli gospodarstwo domowe jest odbiorcą ciepła, co w praktyce oznacza, że jest stroną umowy z przedsiębiorstwem ciepłowniczym dostarczającym na jej potrzeby ciepło przez system ciepłowniczy, wówczas nie załącza zaświadczenia.

Przez system ciepłowniczy rozumie się sieć ciepłowniczą oraz współpracujące z tą siecią urządzenia lub instalacje służące do wytwarzania lub odbioru ciepła lub chłodu, a także lokalne źródło ciepła lub źródło ciepła bezpośrednio zasilające zewnętrzne instalacje odbiorcze, które są eksploatowane przez przedsiębiorstwo energetyczne prowadzące działalność gospodarczą wytwarzania ciepła, jego przesłania i dystrybucji lub obrotu ciepłem.

Powszechnie wiadome jest, że w naszej gminie nie mamy gospodarstw domowych korzystających z ciepła z systemu ciepłowniczego dostarczanego przez przedsiębiorstwo energetyczne.

W związku z powyższym nie ma możliwości przyznawania gospodarstwom domowym bonu ciepłowniczego.

 


 

Z A W I A D O M I E N I E 

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2025 r. poz. 1153 z późn. zm.) zwołuję XVIII Sesję Rady Gminy Zbójno na dzień 30 października 2025 roku o godz. 15.00 w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Zbójnie.


  • e_faktury
  • ogłosze skarb

  • srody z KSFE
  • szkolenia ksef

Urząd Skarbowy w Golubiu-Dobrzyniu

Harmonogram szkoleń „Środy z KSeF”

 

Moduł I i II – 1.10.2025 godz. 10 – 12

                                     godz. 13 – 15

Moduł III – 22.10.2025 godz. 10 – 12

 Moduł IV – 29.10.2025 godz. 10 – 12

Moduł V – 19.11.2025 godz. 10 - 12

Moduł VI – 26.11.2025 godz. 10 - 12

Moduł VII – 3.12.2025 godz. 10 - 12

  Moduł VIII – 10.12.2025 godz. 10 - 12


  • Ogłoszenie o naborze podejmowanie 2_2025
  • Ogłoszenie o naborze rozwój 3_2025

  • Dzień Seniora Plakat3

 

Opracowanie Rozszerzonego Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ-R) dla inwestycji pn. „Budowa linii kolejowej nr 5 i 242 na odc. Grochowalsk – Grudziądz – Warlubie” oraz „Budowa linii kolejowej na odc. Grudziądz – Gdańsk”


 

We wrześniu zamiana środowisk testowych z KSeF 1.0 na KSeF 2.0


    * 1 września zostanie wyłączone środowisko testowe obecnej wersji KSeF 1.0. To kolejny krok do wprowadzenia obligatoryjnego Krajowego           Systemu e-Faktur.
    * 30 września obecną wersję środowiska testowego KSeF 1.0 zastąpi nowe środowisko testowe KSeF 2.0.
    * Dotychczasowi użytkownicy wersji produkcyjnej KSeF 1.0 nadal mogą z niej korzystać, aż do 26 stycznia 2026.

1 września 2025 r. zostanie wyłączona wersja testowa Krajowego Systemu e-Faktur, czyli KSeF 1.0. W praktyce oznacza to, że aby zostać nowym użytkownikiem KSeF należy poczekać na nowe środowisko testowe KSEF 2.0. Użytkownicy obecnego systemu produkcyjnego KSeF 1.0 nadal mogą z niego korzystać, aż do przerwy technicznej, która nastąpi między 26 a 31 stycznia 2026 r. Od 1 lutego 2026 r. resort finansów uruchomi docelową wersję systemu, czyli KSeF 2.0.

Testy otwarte API KSeF 2.0

30 września resort finansów uruchomi testy otwarte API KSeF 2.0, czyli testy oprogramowania, które służy do wymiany informacji między Krajowym Systemem e-Faktur a dostępnymi na rynku systemami do fakturowania. Dzięki temu dostawcy systemów finansowo-księgowych będą mogli sprawdzić jak ich oprogramowanie współpracuje z systemem KSeF 2.0. Od 15 października użytkownicy będą mogli zintegrować się przez API KSeF 2.0 ze środowiskiem przedprodukcyjnym (DEMO).

Dokumentacja API KSeF 2.0, która pozwoli integratorom rozpocząć przygotowania do wdrożenia systemu na środowisku testowym została opublikowana 30 czerwca br. i jest dostępna pod adresem: ksef.podatki.gov.pl/ksef-na-okres-obligatoryjny/wsparcie-dla-integratorow


W listopadzie MCU i testowanie Aplikacji Podatnika

Od 1 listopada zostanie uruchomiony Moduł Certyfikatów i Uprawnień (MCU), który umożliwi nadawanie uprawnień użytkownikom systemu. Będą one niezbędne, aby móc korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur od 1 lutego 2026 r. Moduł pozwoli również na składanie wniosków o certyfikaty oraz na ich pobieranie.

Od 3 listopada 2025 r. użytkownicy będą mogli rozpocząć testowanie Aplikacji Podatnika KSeF 2.0 w środowisku testowym. Następnie, 15 listopada, Ministerstwo Finansów udostępni aplikację w środowisku przedprodukcyjnym.

Edukacja o KSeF

We wrześniu resort finansów zainauguruje cykl szkoleń pn. „Środy z KSeF", które we wszystkich województwach będą trwać do połowy grudnia. Ich uczestnicy dowiedzą się m.in. jak wystawiać i otrzymywać faktury w KSeF, nauczą się pobierać certyfikaty KSeF oraz poznają funkcjonalności bezpłatnych narzędzi udostępnianych przez Ministerstwo Finansów, w tym między innymi Aplikacji Podatnika KSeF i Aplikacji Mobilnej KSeF. Szczegółowe informacje na ten temat będą zamieszczane na stronach poszczególnych urzędów skarbowych, izb administracji skarbowej oraz na stronie ksef.podatki.gov.pl 

 


  • szkolenie 4

  • styp

Informacja- Stypendia Szkolne

 

Uczniowie zamieszkali na terenie gminy Zbójno mają możliwość skorzystania z pomocy materialnej o charakterze socjalnym w formie stypendium szkolnego na okres od 1 września 2025 r. do 30 czerwca 2026 r.

Wniosek o przyznanie stypendium szkolnego składa się od 1 do 15 września 2025 r. w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zbójnie, pokój nr 1

od 1 do 15 października danego roku szkolnego w przypadku słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych

Stypendium szkolne może otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności, gdy w rodzinie występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.


Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2024 r. w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej miesięczna wysokość dochodu na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być większa niż 823 zł netto na osobę w rodzinie oraz1010 zł netto dla osoby samotnie gospodarującej, a dochód z 1 ha przeliczeniowego wynosi 459 zł netto.

Każdy z członków rodziny, pozostający we wspólnym gospodarstwie domowym, który posiada dochody, załącza do wniosku zaświadczenia na potwierdzenie ich wysokości. We wniosku należy wykazać dochody netto z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku (tj. z sierpnia), a w przypadku dochodu utraconego, z miesiąca złożenia wniosku (tj. z września), np.:

  • wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę, umowy o dzieło, umowy zlecenia;
  • emerytura, renta, świadczenie przedemerytalne, zasiłek rehabilitacyjny, zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński;
  • świadczenia otrzymywane z GOPS: zasiłek pielęgnacyjny, zasiłek okresowy, zasiłek stały, świadczenie pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy, zasiłek dla opiekuna, świadczenie z funduszu alimentacyjnego, zasiłek rodzinny i dodatki do niego, np. z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego, z tytułu wychowania dziecka w rodzinie wielodzietnej, z tytułu samotnego wychowania dziecka, z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego, świadczenie rodzicielskie;
  • alimenty otrzymywane oraz alimenty świadczone na rzecz innych osób;
  • dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny;
  • zasiłek dla bezrobotnych lub inne świadczenia otrzymywane z Powiatowego Urzędu Pracy;

- osoba bezrobotna zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy przedstawia do wglądu decyzję orzekającą o uznaniu za osobę bezrobotną i przyznaniu bądź odmowie prawa  do zasiłku, dokument potwierdzający pobieranie innego świadczenia z PUP (np. stażowe, stypendium);

  • zaświadczenie z gminy o wielkości posiadanych użytków rolnych powyżej 1 ha przeliczeniowego, bez względu na tytuł, co oznacza, że wlicza się dochody z gospodarstwa rolnego własnego, dzierżawionego oraz oddanego w dzierżawę;
  • dokument potwierdzający korzystanie przez ucznia z innego stypendium o charakterze socjalnym ze środków publicznych;
  • pisemne oświadczenie o dochodach uzyskanych z innych źródeł niż powyższe, np. z prac dorywczych, wynajmu mieszkania lokatorom, dzierżawy;
  • w przypadku prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem dochodowym od osób fizycznych, wysokość dochodu z tej działalności ustalana jest na podstawie zaświadczenia wydanego przez naczelnika właściwego urzędu skarbowego. Zaświadczenie powinno zawierać informacje o wysokości: przychody, kosztów uzyskania przychodu, różnicy pomiędzy przychodem a kosztami jego uzyskania, dochodów z innych źródeł niż pozarolnicza działalność gospodarcza w przypadkach, o których mowa w ust.6, odliczonych od dochodu składek na ubezpieczenie społeczne, należnego podatku, odliczonych od podatku składek na ubezpieczenie zdrowotne związanych z prowadzeniem pozarolniczej działalności gospodarczej. określone w art.8 ust. 7 ustawy o pomocy społecznej. Dochód ustala się, dzieląc kwotę dochodu z działalności gospodarczej, wykazanego w zeznaniu podatkowym za poprzedni rok kalendarzowy, przez liczbę miesięcy prowadzonej działalności.

 - w przypadku prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach określonych w przepisach o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, dochód stanowi kwota zadeklarowana przez osobę w pisemnym oświadczeniu. Do wniosku załącza się zaświadczenie wydane przez naczelnika właściwego urzędu skarbowego zawierającego informację o formie opodatkowania oraz potwierdzenie opłacenia składek w ZUS. Oświadczenie powinno kończyć się deklaracją o następującej treści:

„Jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia".

-aktualne zaświadczenie ze szkoły osób uprawnionych, potwierdzające naukę w szkole ponadpodstawowej.

W celu uzyskania dokładniejszych wyjaśnień zapraszamy do kontaktu z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Zbójnie – Panią Ewa Podczaską: tel. 54 280 19 32 wew. 6, 532 253 354.

 


Ogłoszenie o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego
transportu zbiorowego


Na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. 2025 r., poz. 285 ze zm.), Wójt Gminy Zbójno ogłasza zamiar udzielenia zamówienia w trybie bezpośredniego zawarcia umowy, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy.


1. Nazwa i adres organizatora przewozów.


Gmina Zbójno, Zbójno 178A, 87-645 Zbójno


2. Określenie przewidywalnego trybu udzielenia zamówienia.

Bezpośrednie zawarcie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.


3. Określenie rodzaju transportu oraz linii komunikacyjnej, linii komunikacyjnych lub sieci komunikacyjnej, na której będą wykonywane przewozy.

Wykonywanie publicznego transportu zbiorowego w przewozach drogowych na następujących liniach komunikacyjnych:


1. Zbójno – Zosin – Sitno – Zbójno,
2. Klonowo – Rembiocha – Zbójno,
3. Zbójno – Działyń, szkoła – Ruże – Obory – Zbójno,
4. Zbójno – Obory – Wojnowo – Zbójno,
5. Zbójno – Ciepień – Rembiocha – Klonowo,
6. Zbójno – Sitno – Klonowo – Podolina – Zbójno,


4. Przewidywana data bezpośredniego zawarcia umowy

Sierpień 2026 r.


5. Przewidywany czas trwania umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.

Od 1 września 2026 r. do 31 grudnia 2027 r.

6. Zmiana informacji.

Na podstawie art. 23 ust. 5 i 6 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym zastrzega się możliwość zmiany powyższych informacji zawartych w punktach 1-3 i 5.

7. Miejsce zamieszczenia ogłoszenia:

1) Biuletyn Informacji Publicznej https: www.bip.zbojno.pl
2) Tablica główna budynku Urzędu Gminy Zbójno, Zbójno 178A, 87-645 Zbójno
3) Strona internetowa www.zbojno.pl
4) Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej

Kontakt:

Urząd Gminy Zbójno
Tel. : 54/280-19-21
e-mail: bip@zbojno.pl lub turystyka@zbojno.pl


 

UWAGA: Oszuści podszywają się pod Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową

 

     * Ostrzegamy przed oszustami, którzy podszywają się pod Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową.
     * Próbują oni wyłudzić m.in.: dane osobowe, numery kont bankowych, adresy i hasła poczty elektronicznej.
    * Pamiętaj: jeśli otrzymałeś podejrzaną wiadomość SMS lub e-mail, albo masz wątpliwości co do autentyczności serwisu internetowego, skontaktuj się z infolinią KAS: 22 330 03 30.

Ostrzegamy przed próbami wyłudzenia danych za pomocą fałszywych
SMS-ów, e-maili i stron internetowych podszywających się pod instytucje resortu finansów. Oszuści wysyłają wiadomości dotyczące np. zwrotu podatku, korekty deklaracji czy aktualizacji danych. W treści zachęcają do kliknięcia w linki lub otwarcia załączników, które prowadzą do niebezpiecznych stron. Tam użytkownik może zostać poproszony o podanie poufnych informacji. To próba oszustwa - zachowaj ostrożność!

Celem działań oszustów jest wyłudzenie poufnych danych, takich jak numer PESEL, dane logowania do konta bankowego, adres e-mail, numer telefonu czy hasła. Celem oszustów może być również kradzież środków finansowych.

Oszustwa często przybierają formę fałszywych stron internetowych, które do złudzenia przypominają oficjalne serwisy resortu finansów, dlatego warto dokładnie sprawdzać jej adres. Fałszywe linki mogą zawierać np. przecinki zamiast kropek, literówki, dodatkowe znaki lub nietypowe rozszerzenia.

Co robić w przypadku próby oszustwa?

Należy pamiętać, aby nigdy nie podawać nikomu poufnych informacji, zwłaszcza po otrzymaniu podejrzanych wiadomości e-mail czy SMS zawierających prośbę o udostępnienie danych.

Jeżeli otrzymana wiadomość e-mail lub SMS budzi Państwa wątpliwości, lub gdy ktoś zadzwonił i podał się za pracownika urzędu skarbowego żądając wrażliwych informacji, zachęcamy aby zadzwonić i wyjaśnić tę sytuację na infolinii KAS: 22 330 03 30.

Zachęcamy również do korzystania z platformy CERT, która służy do zgłaszania wszelkich incydentów w zakresie cyberbezpieczeństwa.

W okresie składania zeznań podatkowych zwiększa się aktywność oszustów, którzy próbują wyłudzić dane podatników. Apelujemy o szczególną ostrożność.

 


  • uwaga syreny

 

Letnie spotkania informacyjne o KSeF. Bądź na bieżąco ! 

Zapraszamy
na cykl spotkań informacyjnych dotyczących KSeF (Krajowy System e-Faktur)

Spotkanie on-line

Tematyka spotkania

Faktura ustrukturyzowana w KSeF

Termin

1 sierpnia 2025 roku
godzina 10:00

Dołącz do spotkania link:

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_Y2QwNWZhYjYtYjgxNS00NDk5LTlmZWMtMjJmMDZjNDc0NjIy%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22647754c7-3974-4442-a425-c61341b61c69%22%2c%22Oid%22%3a%225fc81da3-6813-429f-8c20-13b68d514dfb%22%7d


 

OGŁOSZENIE

o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego

Na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 19 ust. 1 pkt 3  ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. 2025 r., poz. 285 ze zm.), Wójt Gminy Zbójno ogłasza zamiar bezpośredniego zawarcia umowy, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 lub 2 ww. ustawy.


Zawiadomienie o Sesji Rady Gminy

 

Z A W I A D O M I E N I E

 

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.) zwołuję XVI Sesję Rady Gminy Zbójno na dzień 24 lipca 2025 roku o godz. 1500 w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Zbójnie.


Letnie spotkania informacyjne o KSeF. Bądź na bieżąco !

 

·        W przyszłym roku wchodzi w życie obowiązek wystawiania e-faktur dla wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych z VAT).

·        Nowe rozwiązanie to Krajowy System e-Faktur (KSeF).

·        Już teraz kujawsko-pomorska Krajowa Administracja Skarbowa rozpoczyna cykl spotkań informacyjnych o KSeF.

·        Pierwsze spotkania stacjonarne i online odbędą się w tym tygodniu.

W przyszłym roku wchodzi w życie obowiązek wystawiania e-faktur dla wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych z VAT). Obowiązek wejdzie w życie w dwóch głównych etapach z dodatkowym odroczeniem dla najmniejszych przedsiębiorców:

·        od 1 lutego 2026 r. dla dużych podatników (o wartości sprzedaży za 2024 r. przekraczającej 200 mln zł wraz z podatkiem),

·        od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców.

W przypadku najmniejszych podatników, których transakcje obejmują niewielkie kwoty (do łącznej wartości sprzedaży do 10 tys. zł miesięcznie), termin wdrożenia zostanie odroczony do 1 stycznia 2027 r.

Dodatkowo faktury VAT RR dokumentujące nabycie produktów rolnych od rolników ryczałtowych nie będą objęte obowiązkiem wystawiania w KSeF. Wystawianie tych dokumentów w systemie dobrowolnie będzie możliwe od 1 kwietnia 2026 r.

Spotkania stacjonarne i online

Aby jak najlepiej przygotować przedsiębiorców do zmian, kujawsko-pomorska Krajowa Administracja Skarbowa planuje cykl spotkań stacjonarnych i online już tego lata. To doskonała okazja, aby zapoznać się z kluczowymi aspektami KSeF i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Spotkania będą odbywać się w cyklach dwutygodniowych i według następujących zagadnień:

·        I cykl do 15 lipca 2025 r. - Wprowadzenie do Krajowego Systemu e-Faktur,

·        II cykl od 16 lipca do 29 lipca 2025 r. - Uwierzytelnienie i autoryzacja w KSeF,

·        III cykl od 30 lipca do 13 sierpnia 2025 r. - Faktura ustrukturyzowana w KSeF,

·        IV cykl od 14 do 29 sierpnia 2025 r. - Wprowadzenie do aplikacji KSeF.

Dla osób, które chcą zapoznać się z informacjami o KSeF zdalnie, Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy przygotowała cykl spotkań online dostępnych na platformie MS Teams.

Najbliższy termin: 15 lipca o godz. 10:00 – Wprowadzenie do KSeF

Pierwszy webinar będzie dostępny pod linkiem: Letnie spotkania informacyjne o KSeF z kujawsko-pomorską KAS. Bądź na bieżąco (link otwiera nowe okno w MS Teams)

Spotkania stacjonarne i online w sprawie KSeF także planują urzędy skarbowe z woj. kujawsko-pomorskiego. Informacje o terminach znajdą Państwo na ich stronach internetowych: https://www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl/izba-administracji-skarbowej-w-bydgoszczy

 


  • ostzreż

Ministerstwo Finansów opublikowało szczegółową dokumentację techniczną w zakresie implementacji Krajowego Systemu e-Faktur z narzędziami wspierającymi integrację.


    
Od dziś firmy oraz dostawcy oprogramowania do wystawiania faktur mogą rozpocząć przygotowania do wdrożenia systemu w środowisku testowym.
Materiały są dostępne pod adresem:
ksef.podatki.gov.pl/ksef-na-okres-obligatoryjny/wsparcie-dla-integratorow

W przypadku pytań w zakresie udostępnionej dokumentacji API KSeF 2.0 prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego: ksef.podatki.gov.pl/formularz

Ministerstwo Finansów udostępniło narzędzia do integracji systemów IT z KSeF 2.0. Dokumentacja API KSeF 2.0 pozwoli integratorom i firmom rozpocząć przygotowania do wdrożenia systemu w środowisku testowym. Szczegóły znajdą Państwo wchodząc na stronę: ksef.podatki.gov.pl.

Harmonogram wdrożenia KSeF

30 września 2025 r. zostanie udostępnione środowisko testowe API KSeF 2.0, które umożliwi dostawcom oprogramowania oraz przedsiębiorstwom przeprowadzenie testów.
Na listopad 2025 r. planowane jest uruchomienie testowej wersji przeglądarkowej Aplikacji Podatnika KSeF, która pozwoli użytkownikom testować najważniejsze funkcjonalności systemu KSeF.

Od 1 lutego 2026 r. KSeF 2.0 zostanie udostępniony w wersji obowiązkowej dla wszystkich użytkowników. Tego samego dnia struktura logiczna FA(3) zastąpi obecnie obowiązującą strukturę logiczną FA(2).


 Informacja Urzędu Skarbowego w Golubiu-Dobrzyniu

 

Projekt ustawy przewidujący wprowadzenie i uproszczenie Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF")

 Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów.

Projekt przewiduje wprowadzenie i uproszczenie Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF"), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur. Co w praktyce oznacza odejście od papierowych faktur i oszczędności dla przedsiębiorców. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT - z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone  na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

KSeF to platforma teleinformatyczna, w której firmy będą wystawiać, przesyłać, odbierać i przechowywać e-faktury. Dzięki rozwiązaniu,
zamiast wysyłać fakturę e-mailem lub drukować ją, przedsiębiorca wystawi ją i prześle w systemie KSeF , po czym trafi ona automatycznie do klienta - krajowego podatnika oraz do skarbówki. KSeF umożliwi także obniżenie kosztów funkcjonowania firm i wprowadzenie jednego standardu faktury.

Najważniejsze rozwiązania

    * Obowiązek wystawiania e-faktur dla wszystkich podatników (dla podatników czynnych i podatników zwolnionych z VAT), zostaje podzielone na etapy:

     * od 1 lutego 2026 roku dla podatników, których wartość sprzedaży (wraz z podatkiem) przekroczyła w 2024 roku 200 mln zł,
    * od 1 kwietnia 2026 roku dla pozostałych przedsiębiorców.

    * Do końca 2026 roku utrzymana zostaje możliwość wystawiania faktur na kasach rejestrujących, a także odroczone zostaje podawanie numeru KSeF w płatnościach za e-faktury.

     * Rozwiązanie da firmom więcej czasu na dostosowanie się do zmian.

    * Na stałe wprowadzona zostaje możliwość dobrowolnego stosowania przez podatników trybu „offline24".

     * Rozwiązanie wzmocni pewność obrotu gospodarczego w sytuacji, gdy firma napotka trudności z wystawianiem i przesłaniem e faktury do systemu w czasie rzeczywistym (np. podczas braku dostępu do Internetu).

    * Od kwietnia do grudnia 2026 roku, wprowadzony zostaje okres przejściowy, w którym mikro-przedsiębiorcy, posiadający transakcje potwierdzane fakturami o łącznej wartości sprzedaży do 10 tys. zł miesięcznie, nie będą musieli wystawiać e-faktur.

     *  Rozwiązanie ułatwi dokumentowanie transakcji najmniejszym, potencjalnie wykluczonym cyfrowo podatnikom.

     * Do końca 2026 roku odroczono stosowanie kar, co zapewni dodatkowy czas podatnikom na prawidłowe wdrożenie obowiązków bez potencjalnej odpowiedzialności za błędy.
    * Dzięki KSeF, obowiązki przechowywania faktur przejmuje administracja skarbowa.
    * W związku z wejściem w życie KSeF, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT - z 60 do 40 dni. Podatnicy otrzymają przez to szybciej środki z urzędu skarbowego, co poprawi ich płynność finansową.

 


 

Informacja Urzędu Skarbowego w Golubiu-Dobrzyniu

 

Szanowni Państwo,

w serwisie e-Urząd Skarbowy wdrożono nową funkcjonalność umożliwiającą użytkownikom składanie deklaracji elektronicznych SD-Z2(6), SD-3(6) oraz PCC-3(6) wraz z załącznikami w postaci plików pdf, jpeg, tiff.

Wdrożona funkcjonalność jest odpowiedzią na liczne postulaty podatników, która znacznie usprawni wykonywanie obowiązków podatkowych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

Możliwość dołączenia plików na etapie składania deklaracji z pewnością ułatwi ich obsługę i weryfikację, co przełoży się na szybkość działania organów podatkowych, a podatnikom usprawni składanie deklaracji SD-Z2, SD-3, PCC-3 przy pomocy jednego dedykowanego narzędzia informatycznego.

Dodatkowo przypominamy, że wszystkie złożone za pośrednictwem serwisu e-US deklaracje, zeznania, oświadczenia, zgłoszenia, zawiadomienia, informacje i wnioski (sporządzone na wzorze udostępnionym w e-US), zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z 13 listopada 2023 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie rodzajów pism niewymagających opatrzenia podpisem lub pieczęcią przez użytkowników e-Urzędu Skarbowego, nie wymagają dodatkowego podpisu. Deklaracje, tak jak pozostałe dokumenty składane za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego, są opatrywane pieczęcią Szefa KAS, w której atrybutach zapisane są dane składającego.

 


Zawiadomienie o Sesji Rady Gminy

Z A W I A D O M I E N I E 

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.) zwołuję XV Sesję Rady Gminy Zbójno na dzień 18 czerwca 2025 roku o godz. 1300 w świetlicy wiejskiej w Zbójnie.


Debata nad Raportem o stanie Gminy Zbójno